a https://lucaantikvariuma.hu weboldalon elérhető online áruház vonatkozásában.
Hatályos: 2024. április 1. napjától.
1. Általános tudnivalók
A lucaantikvariuma.hu weboldalon elérhető online áruházat Hartinger Kálmán ev. (továbbiakban Vállalkozás) üzemelteti.
Vállalkozás adatai:
· Székhelye: 2119 Pécel, Huba vezér utca 24. (nem üzlethelyiség)
· Képviselője: Hartinger Kálmán ev.
· Adóigazgatási azonosítószám: 49399507-1-33
· A kapcsolattartás elektronikus levelezési címe: info@lucaantikvariuma.hu
Tárhely szolgáltató adatai (spoilerveszely.hu– Blog oldal és Luca antikváriuma– Webáruház oldal vonatkozásában):
· Neve: Rackhost Zrt.
· E-mail címe: info@rackhost.hu
· Székhelye: 6722 Szeged, Tisza Lajos körút 41.
A vállalkozás az ÁSZF-ben ismerteti a Webáruház szolgáltatás igénybevételének általános feltételeit, a vállalkozás és a vásárló jogait, kötelezettségeit. Vállalkozás online áruházában (Webáruház) történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges az ÁSZF-ben meghatározott módon. A webáruház szolgáltatásait bárki jogosult igénybe venni, amennyiben magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat. A webáruház-szolgáltatás igénybevételének előfeltétele az ÁSZF elfogadása. A feltételek elfogadásának minősül, ha a vásárló a szolgáltatást igénybe veszi, azaz rendelést ad le a Webáruházon keresztül.
Az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően, a Vállalkozás Webáruház tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadók. A szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt cégünk nem iktatja, ezért utólag nem hozzáférhető.
Fogyasztói panaszkezelés/panaszügyintézés: elektronikus úton, az info@lucaantikvariuma.hu címen történik, telefonon a +36205813195 telefonszámon, (általános munkaidőben.)
· A Webáruház szolgáltatással kapcsolatos reklamációkat minden esetben kivizsgáljuk és a bejelentést követő 14 naptári napon belül választ adunk.
· A termékekkel kapcsolatos jótállási, szavatossági igényeket a „Jótállás, szavatosság, reklamáció” fejezetben ismertetettek szerint kezeljük.
Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy amennyiben a jelen ÁSZF-ben ismertetett eljárás során nem sikerül panaszát rendezni, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/A. §-a értelmében az Ügyfélnek fogyasztói jogvita esetén lehetősége van a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületeknél a Vállalkozással szemben eljárást kezdeményezni. A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó, azaz a vevő, illetve az adott szolgáltatást igénybe vevő az érintett gazdálkodó szervezettel (Vállalkozással) közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. A közvetlen rendezés sikertelensége esetén adható be kérelem a Testülethez. A békéltető testületekről, az eljárás menetéről, a hatáskörükbe tartozó ügyekről, az elérhetőségükről az alábbi webhelyen kap tájékoztatást: www.bekeltetes.hu
A békéltető testületi eljárás mellett az Európai Unióban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben élő állampolgárok igénybe vehetik az Európai Bizottság által üzemeltetett online vitarendezési platformot is.
Az online vitarendezési platform a következő weboldalon érhető el: https://ec.europa.eu/consumers/odr
2. Webáruház szolgáltatás
2.1. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A webáruház antikvár jellegű használt könyvek értékesítésével foglalkozik, on-line csomagküldő tevékenység keretein belül.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció időtartamáról.
2.1 A szolgáltatás területi hatálya
A Vállalkozás által üzemeltetett Webáruház szolgáltatás az internet sajátosságai miatt belföldről és külföldről is elérhető, a Vállalkozás jelenleg csomagküldési tevékenységet külföldre és belföldre a Vásárló saját költségére végez. A költségviselés alól eseti kedvezmény szerint Vásárló mentesülhet.
A szerződéskötés lehetséges nyelve magyar.
A megjelenített termékek csak on-line megvásárolhatók, személyes vásárlásra nincs, azonban személyes átvételre előzetes egyeztetést követően van lehetőség.
2.2. Rendeléshez szükséges adatok
· Név
· Cégnév (opcionális)
· e-mail cím
Rendeléshez megadható egyéb adatok
· Irányítószám
· Település neve
· Utca, házszám
· Telefonszám
· Megjegyzés
Vállalkozás a fent említett adatok tárolásával kapcsolatban a következő nyilatkozatot teszi.
A vásárló a jelen ÁSZF elfogadásával az adatok tárolására, archiválására és kezelésére a Vállalkozást bízta meg, aki vállalta az adatok bizalmas kezelését, azokat a fennálló jogviszony alapján harmadik félnek nem adja ki és szerverein biztonságosan tárolja. Ennek részletes szabályozása az Adatkezelési tájékoztatóban található.
3. Szerződés létrejötte
3.1. Megrendelés
A szerződés a Vállalkozás internetes felületén (Webáruházban) leadott megrendeléssel, a jelen szerződési feltételek elfogadásával jön létre.
Vállalkozás fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a megrendelő által megadott adatok (pl. név, megjegyzés mező, stb.) sértő kifejezést tartalmaz a megrendeléseket érvénytelennek minősítse. A vásárló a termékkínálatból szabadon válogathat, azokat kosarába helyezheti, ezután a bejelentkezés nélkül, vagy bejelentkezést követően kosarába gyűjtött termékekre rendelési igényét leadhatja. A rendelési igény beérkezéséről a Vállalkozás Webáruház rendszere lehetőség szerint azonnal visszaigazolást küld a megrendelő e-mail címére. Amennyiben a megrendelőhöz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a megrendelő ajánlati kötöttségei megszűnnek. A rendelés feldolgozása után a megrendelő e-mailben újabb értesítést kap a termékek bolti átvételének várható idejéről.
A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja a honlapon elérhető nyilatkozat kereskedő részére történő eljuttatásával.
Jelen feltételekről írásba foglalt szerződés nem születik, azt a Vállalkozás nem iktatja.
3.2. Rendelés menete
– Vállalkozás weboldalán, a webáruház szolgáltatást igénybe vevő természetes személy (továbbiakban Vásárló) a Webáruház termékkínálatból bejelentkezés és regisztráció nélkül kosárba helyezheti a megvásárolni kívánt terméket a termékkel egy adatlapon lévő „kosárba teszem” ikonra kattintva. A kosárban a termék darabszáma változtatható, egy-egy termék vagy a teljes kosártartalom törölhető. A kosárban lévő tételek mennyiségének módosítását követően a kosár tartalma automatikusan frissül.
Felhívjuk a kedves Vásárló figyelmét, hogy a kosárba helyezett termék technikai okokból NEM kerül azonnal lefoglalásra Vállalkozás árukészletéből, a kosárba helyezett termék tehát nem jelent tényleges foglalást! Bár törekszünk a készletinformáció gyakori frissítésére, előfordulhat, hogy adott termékre egy időben több rendelés érkezik. A rendelés Vállalkozás általi feldolgozása után küldött e-mail tartalmazza a termék tényleges átvehetőségéről szóló információkat.
– A termékek kiválasztása után a „Tovább a pénztárhoz” gombra kattintva a vásárlónak meg kell adnia legalább az alapvető kapcsolattartási adatokat (név, e-mail cím, telefonszám), valamint ki kell választania a kívánt fizetési módot.
– A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása után a rendelési folyamat lezárul, a rendelés a Vállalkozáshoz továbbítódik.
– Vállalkozás Webáruház rendszere automatikus e-mail üzenetben értesíti a Vásárlót a rendelés beérkezéséről. Az automatikus értesítés csak a rendelés beérkezését igazolja vissza, nem jelenti a rendelés elfogadását, feldolgozását!
– Vállalkozás újabb 72 órán belül összekészíti a megrendelt terméket, és a választott csomagküldési módon megküldi a vásárló részére.
– Amennyiben a rendelt termék raktárról nem elérhető, Vállalkozás előjegyzést vesz fel a kívánt termékre, és beszerzési folyamatot indít el adott termékkel kapcsolatban. A termék beérkezése után Vállalkozás e-mail üzenetben tájékoztatja Vásárlót a termék átvehetőségéről.
– A Vásárló által rendelt termékek átadás/átvétele a választott csomagküldési folyamat útján történik.
Kuponok
-A Vásárló a vásárlása során kedvezménykupont érvényesíthet.
A kupont a pénztár-oldalon érvényesítheti, az adott kupon meghirdetése során leírt feltételek szerint.
-A kuponok lehetnek fix összegre-, %-os kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító jellegűek.
– Az online kupon nem váltható át pénzre, nem adható vissza belőle pénz, vagyis, ha a vásárlás értéke nem éri el a kupon mértékét, akkor az egész kupon elhasználtnak tekintendő;
-A kupon érvényességi ideje eltérő lehet: bizonyos kuponok egy adott időintervallum alatt korlátlanul fölhasználhatók, mások egyszeri vásárlásra vannak korlátozva. Ezekről az adott kuponok részleteiben adunk tájékoztatást.
– A lejárt online kupon nem használható fel;
– A névre szóló kuponok a regisztráció során megadott e-mail címről használhatók fel, 3. személyre nem átruházhatóak. Az általánosan meghirdetett kuponok bárki által felhasználhatóak.
– Két kupon együttesen nem használható fel, azonban a kuponkedvezmény az akciós termékekre is érvényesíthető.
– Az online kupon többszörözése, utánképzése, másolása, hamisítása tilos;
-Az egyéni kupon jogosulatlan felhasználásáért a webáruház felelősséget nem vállal.
-A meghirdetett kuponok érvényességét a webáruház bármikor egyoldalúan módosíthatja.
3.3. Fizetés
A Vásárló a vásárolt áru és/vagy szolgáltatás ellenértékének teljesítését az alábbi módokon oldhatja meg:
· Utánvéttel átvételkor készpénzben, banki átutalással, PayPal segítségével vagy bankkártyával.
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Vállalkozás minden esetben a fizetési módnak megfelelő számlát vagy nyugtát állít ki.
4. A Vásárló jogai és kötelezettségei
https://lucaantikvariuma.hu/refund_returns/
4.1. Vállalkozás felelősségének kizárása
Vállalkozás sem anyagi sem erkölcsi felelősséget nem vállal a következő esetekben.
· A Vásárló/felhasználó figyelmetlensége, gondatlansága által vagy szándékosan okozott anyagi károk esetén.
(Pl. termék fizikai sérülése, nem megfelelő használat, stb.).
· A Vásárló/ felhasználó által szándékosan vagy hanyagsága eredményeként elkövetett visszaélések, abból származó károk esetén.
(Pl.: téves rendelési, kapcsolattartási, számlázási adatok megadása, adatok harmadik személynek történő kiadása, termék megrongálása, harmadik félnek átadása stb.).
5. Szerződés teljesítése, jótállás, szavatosság, reklamáció
5.1. Szerződésszerű teljesítés követelményei
A szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:
· meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak;
· rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;
· rendelkeznie kell azon tulajdonságokkal, melyeket a vállalkozás vagy képviselője nyilvánosan kijelent (pl. hirdetés, szóróanyag, stb. útján);
· alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott célokra, amelyet a fogyasztó a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott
(Pl. fogyasztói megkeresés alapján termék ajánlása az adott célokra.)
· rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárt, valamint a szerződésben meghatározott tartozékkal, használati útmutatóval
(pl. csomagolás, üzembe helyezési utasítás, ügyfélszolgálati támogatás);
· biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket;
· a szolgáltatás (áru, termék), alkalmas kell legyen azokra a célokra, amelyet jogszabály, műszaki szabvány vagy ezek hiányában irányadó magatartási kódex előír;
· amennyiben a Vállalkozás mintát, próbaterméket biztosított a szerződéskötés előtt, a szerződés tárgyának meg kell felelnie a próbaverziós termék tulajdonságainak.
5.2. Hibás teljesítés
Polgári Törvénykönyv szerinti hibás teljesítés (Ptk. 2013. V. 6:157.§))
Főszabály szerint a kötelezett (Vállalkozás) hibásan teljesít, ha a szolgáltatás (termék) a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
Áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése (2022. január 1-től: 373/2021.(VI.30.) Kormány rendelet.)
Az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó.
Nem teljesít hibásan a kötelezett (Vállalkozás), ha a jogosult (Vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Termékeink minőségére a jogszabályok szerinti mértékű szavatosságot, illetve jótállást (garanciát) vállalunk.
A Vásárló jogosult reklamációját, észrevételeit írásban eljuttatni a Vállalkozáshoz. A reklamációt a Vállalkozás köteles megvizsgálni, az eredményről és a további teendőkről írásban értesíteni a Megrendelőt.
5.3. Kellékszavatosság (áru adásvételére vonatkozóan)
A kellékszavatosság olyan meghibásodásra vonatkozik, amelynek az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető (ezt nevezik rejtett vagy gyártási hibának is).
Bármilyen termék eladásáról is legyen szó, a kötelezett (Vállalkozás) a termék hibájáért kellékszavatossági felelősséggel tartozik.
Kellékszavatosság időtartama új termékeknél: két év.
Kellékszavatosság időtartama használt termékeknél: minimum egy év.
· Egy éven belül a termék meghibásodása hibás teljesítésnek tekinthető, ha a kötelezett, nem tudja bizonyítani a hibátlan teljesítést.
· Egy éven túl – vitás esetben – a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék már a teljesítéskor hibás volt.
Kellékszavatosság keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
· elsősorban kijavítást vagy kicserélést követelhet választása szerint, kivéve ha a választott szavatossági igény teljesítése:
o lehetetlen (pl. megszűnt termék), vagy
o a vállalkozásnak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a szavatossági igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
(Pl. hibás, de javítható termék esetén nem követelhető automatikusan a termék cseréje ha ez többletköltséget okoz a vállalkozásnak, vagy fordítva, ha a javítás költségesebb, mint a termék cseréje, akkor a csere is felajánlható javítás helyett.)
· másodsorban a vételár arányos leszállítását igényelheti vagy elállhat a szerződéstől választása szerint, ha
o a vállalkozás a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta, vagy
o vállalkozás e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy
o ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az árut megjavítani vagy kicserélte azt, vagy
o a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá, vagy
o ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye, de a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át, azonban az áttéréssel okozott költséget, köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Nem érvényesíthető a szavatossági jog, ha a kötelezett (Vállalkozás) bizonyítja, hogy a termék hibája vagy a hibát kiváltó ok a teljesítés UTÁN keletkezett (pl. a hibát kiváltó sérülések a terméken, nem rendeltetésszerű használat, egyéb külső, a termék működését, hazsnálhatóságát befolyásoló körülmény, stb.).
Az eladó (Vállalkozás) kellékszavatossági felelőssége objektív, vagyis független attól, hogy tudta-e, hogy hibában (pontosabban hiba-okban) szenvedő terméket adott el, vagy sem, tehát a jóhiszemű eladó is felel a hibás teljesítésért a vevővel szemben.
5.4. Termékszavatosság
A termékszavatosság azt jelenti, hogy a vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól*, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.
(* Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.)
A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatosság időtartama új termékeknél a vásárlástól számított: két év.
Termékszavatosság keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
· kizárólag kijavítást vagy (ha a kijavítás megfelelő határidőn belül nem lehetséges) kicserélést követelhet, kivéve ha
o a gyártó/forgalmazó a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
o a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
o a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
5.5. Jótállás
· Jogszabályon alapuló kötelező jótállás.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott termékekre jótállás – hétköznapi és közismert nevén „garancia” – vonatkozik.
A jótállást nyújtó fél (Vállalkozás) a hibátlan teljesítésért olyképpen felel, hogy a jótállás időtartama alatt felmerült minőségi kifogás esetén a felelősség alól csakis akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után, jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt keletkezett. Az egyes termékekre vonatkozó jótállási jogok, feltételek, határidők a termékhez adott jótállási jegyen kerülnek ismertetésre.
Használt termékre kötelező jótállás nem, de legalább egy év szavatosság érvényes.
· Önkéntes jótállás
Ebben az esetben nem egy jogszabály kötelezi bizonyos termékek eladása esetén az eladó felet jótállás vállalására, hanem erre önként – jól felfogott piaci érdekből – kerül sor.
A vállalt önkéntes jótállási feltételek a termékhez adott jótállási jegyen vagy külön megállapodásban kerülnek ismertetésre.
· A felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás.
Elsősorban vállalkozás – vállalkozás közötti szerződéseknél alkalmazandó, mivel a jogszabályon alapuló jótállás erre nem vonatkozik. Amennyiben a vállalkozás az adott szerződés keretében egyedi jótállást vállal, annak feltételei szerződésben rögzíthetők.
Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén: a Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.
A jótállási igény érvényesítése
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő egyéb (pl. kellék- és termékszavatossági) jogaink érvényesítését.
Kötelező jótállás esetén a jótállási idők az eladási ártól függően, sávosan alakulnak (2021. január 1-től):
· 10.000 Ft – 100.000 Ft eladási ár esetén: 1év,
· 100.001 Ft – 250.000 Ft eladási ár esetén: 2év,
· 250.000 Ft eladási ár felett: 3év.
Önkéntes és szerződéses jótállásnál a jótállási jegyen vagy szerződésben szereplő időtartam az irányadó.
A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő egyéb (pl. kellék- és termékszavatossági, kártérítési) jogaink érvényesítését.
5.6. Közlési és igényérvényesítési határidők
· A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval/ vállalkozással közölni.
A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.
· A gyártót/vállalkozást a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
· Ha a jótállásra kötelezett a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget kötelezettségének, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén a termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
Luca antikváriuma, a lucaantikvariuma.hu weboldal webshopként üzemelő, régi, antik, használt könyveket áruló vállalkozás. A termékkör jellegéből adódóan felületi, illetve belső sérülések, állagromlás, elszíneződés tapasztalható a termékeken.
A termékadatlapokon található képi anyagon, illetve a termékleírások szövegében a fennálló, ismert sérülésekről tájékoztatást adunk.
A feltüntetett információk birtokában történő megrendelést követően az ismertetett hibákra szavatosságot, jótállást nem biztosítunk, reklamációt nem fogadunk el.
A termékadatlapokon, fotókon nem látható sérülésekre, állagromlásokra vonatkozóan a fentiekben ismertetett előírások az irányadóak.
Korábbi verziók: